» عدالت در متاورس: آیا هوش مصنوعی و فناوری می‌توانند روند دادگاه را تسریع کنند؟

عدالت در متاورس: آیا هوش مصنوعی و فناوری می‌توانند روند دادگاه را تسریع کنند؟

با ویکتوریا کوئینونز، «قاضی متاورس» جدید کلمبیایی آشنا شوید


ویکتوریا کوئینونز سیستم قضایی کلمبیا را به عصر هوش مصنوعی (AI) و متاورژن می آورد.


ماریا ویکتوریا کوئینونس تریانا، که با نام ویکی کوئینونز نیز شناخته می شود، در اوایل امسال با میزبانی اولین جلسه دادگاه کلمبیا در متاورس، تاریخ ساز شد.


به گفته رئیس کانون وکلای جنایی کلمبیا، فرانسیسکو، Quiñones، قاضی دادگاه اداری Magdalena - در شهر سانتا مارتا آی در شمال دریای کارائیب، به دلیل اداره "یکی از مخرب ترین دادگاه های کشور" شناخته شده است.


در مصاحبه ای اختصاصی، کوئینونز در مورد سفر خود در مبارزه با "فرهنگ کاغذی" کلمبیا و آینده عدالت با استفاده از هوش مصنوعی (AI) صحبت کرد.


این زن 55 ساله در ماه فوریه میزبان اولین جلسه دادگاه کلمبیا در متاورس بود، اما تقریباً 15 سال است که روی تحول دیجیتال عدالت شرط بندی کرده است.


ماگدالنا، شهر کوچکی که کیونوس در آن مستقر است، دارای برخی ویژگی های جغرافیایی خاص است. «تقریباً همه شهرداری‌ها بسیار دور هستند. شش تا هشت ساعت با ماشین. جاده ها آسان نیستند، حتی باید از رودخانه ها عبور کنید.


این دوری، الهام بخش Quiñones شد تا ببیند چگونه فناوری می تواند به دموکراتیک کردن دسترسی به عدالت کمک کند.


او گفت: «ما یک شکاف فیزیکی داشتیم، بنابراین فکر کردم که باید پل‌های دیجیتال بسازیم.


با زنی آشنا شوید که سیستم قضایی کلمبیا را به عصر هوش مصنوعی و متاورز می‌آورد - Copyright  Euronews/Despacho 01



در سال 2012، Quiñones وب سایتی به نام " Despacho 01 " - که هنوز هم آن را اداره می کند و تامین مالی می کند - با هدف ساده ارائه رویه قضایی آنلاین برای دادگاه خود، با دیجیتالی کردن پرونده های حقوقی، تأسیس کرد


او توضیح داد: "فکر می‌کردم خیلی وحشتناک است که افرادی که در شهرداری‌های دور افتاده زندگی می‌کنند مجبور می‌شوند شش، هشت ساعت اتوبوس سوار شوند تا پرونده‌ای را ببینند. بنابراین به آنها گفتیم که اسناد خود را اسکن کرده و از طریق ایمیل بفرستند."


دادگاه او سپس یک پلتفرم در همان وب سایت ایجاد کرد که در آن افراد می توانستند با یک کد به خلاصه ها دسترسی داشته باشند.


او گفت که در آن زمان، ترویج پرونده های دیجیتال "غیرقابل تصور" بود.


تقریباً در همان سال، Quiñones شروع به پخش جلسات دادگاه خود در یوتیوب کرد و به کسانی که نمی‌توانستند در جلسات دادگاه شرکت کنند، از طریق تماس ویدیویی واتس‌اپ اجازه می‌داد تا «به منظور تضمین حقوق همه طرف‌های درگیر در دادرسی» شرکت کنند.


او گفت: «ما در حال ایجاد این فرهنگ بدون کاغذ بودیم (...) و در واقع همان مقاومت یا حتی بیشتر از آنچه اکنون در برابر متاورژن وجود دارد وجود داشت.


اولین جلسه دادگاه کلمبیا در متاورس

کوئینونز کمی پس از شروع همه گیری شروع به خیال پردازی در مورد استفاده از متاورس برای روش های ماژیستریال خود کرد.


من شروع به صحبت در مورد آن در کانال YouTube خود کردم و پیشنهاد کردم که اگر بتوانیم آن را امتحان کنیم، عالی خواهد بود. سپس یک وکیل از یک شاکی آینده پیشنهاد داد که ما جلسه را به این طریق انجام دهیم و متهم نیز پذیرفته شد. خوشحال شدم».


او گفت که چالش تیم‌ها، زوم، واتس‌اپ و پلتفرم‌های مشابه این است که وقتی دوربین را خاموش می‌کنید، «به یک اصل حسن نیت تبدیل می‌شود». "شما نمی توانید هویت ها را تایید کنید، و حس تعامل به طور کامل ناپدید می شود."


او توضیح می‌دهد که متاورس یک عنصر حسی بسیار مهم در خود دارد، یک حس نزدیکی فوری وجود دارد، شبیه به آنچه که وقتی یکدیگر را در گوشت و استخوان می‌بینیم احساس می‌کنیم.


"فرایند تایید هویت نیز دقیق تر است، حتی یک نرم افزار تشخیص صدا نیز وجود دارد."


Quiñones میزبان جلسه حقوقی در Horizon Workrooms 18، برنامه رایگان مشارکتی مجازی است که توسط Meta توسعه یافته است. همه طرفین - وکلا، کارمندان، متهمان، شاکیان و غیره - با استفاده از آواتارهای مربوطه خود (نمایندگی دیجیتالی افرادی که شبیه کارتون هستند و اغلب در دنیای مجازی یا بازی‌های آنلاین استفاده می‌شوند) در متاورس حاضر شدند.


Quiñones در یک دادگاه مجازی که شبیه به یک دادگاه سنتی طراحی شده بود، ریاست جلسه را بر عهده داشت. هنگامی که شروع شد، قاضی استدلال های هر دو طرف را شنید، شواهد را بررسی کرد و در مورد پرونده حکم صادر کرد.


پتانسیل "عظیم" متاورس برای سیستم قضایی

فراتر از کمک به افرادی که نمی توانند به صورت فیزیکی به جلسه دادگاه برسند، استفاده از متاورس می تواند به کسانی نیز کمک کند که به دلیل عوارض عاطفی نمی توانند خود را ملزم به حضور در جلسه دادگاه کنند.


برای افرادی که تروما را تجربه کرده اند، برای مثال، مانند زنان یا کودکانی که قربانی آزار و اذیت شده اند، اغلب دشوار است که با متجاوز خود مقابله کنند.

در متاورس، من می توانم محیطی ایجاد کنم که در آن افراد احساس امنیت کنند تا در مورد آنچه اتفاق افتاده صحبت کنند و بدون ترس با عامل خود مقابله کنند.

ماریا ویکتوریا کوئینونس تریانا 

قاضی دادگاه اداری Magdalena


Quiñones گفت: "در متاورس، من می توانم محیطی ایجاد کنم که آنها احساس امنیت کنند تا در مورد آنچه اتفاق افتاده صحبت کنند و بدون ترس با عامل خود مقابله کنند."

او افزود که مخالفان در نهایت تسلیم خواهند شد.

او پیش‌بینی کرد: «به زودی، همان قضاتی که تمایلی به استفاده از عینک واقعیت مجازی (VR) یا حتی بررسی پرونده‌های دیجیتال ندارند، باید با دعاوی حقوقی مالکیت معنوی در همان متاورس برخورد کنند.


"به هر طریقی، زندگی راهی پیدا خواهد کرد که ما به فناوری پشت نکنیم."


آینده عدالت چیست؟

Quiñones گفت: «من می‌خواهم سیستم‌هایی را که می‌بینم به تعامل انسانی نیازی نیست، خودکار کنم.


برای مثال، Quiñones برای سرعت بخشیدن به روند تأیید ادعاهای خسارت، در تلاش است تا «یک فرم دیجیتالی خودکار و ساده را ایجاد کند که در آن افراد به سؤالات مربوط به شکایت خود پاسخ دهند و اسناد مربوطه را ارائه دهند. سپس هوش مصنوعی می تواند تعیین کند که آیا این دعوا ادامه دارد یا خیر.


این می تواند به مقابله با مشکل "تعداد زیادی از افرادی که به خاطر مسأله ای شکایت می کنند و همچنین کاهش هزینه و زمان اولین دور خدمات حقوقی" کمک کند.


دادگاه اداری او همچنین از مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی ChatGPT برای توضیح مفهوم متاورس برای مخاطبان جلسه 15 فوریه استفاده کرد که به طور زنده در یوتیوب پخش شد و بیش از 68000 نفر آن را تماشا کردند.


اما هدف اصلی کینونز برای آینده نزدیک روشن است: "امیدوارم به دنیا کمک کنیم تا بفهمد که فناوری نه تنها به دوست یابی و یافتن دوست یا خرید کفش کمک می کند، بلکه به عدالت نیز کمک می کند."




مجله اینترنتی میزان بلاگ


فرم ارسال نظر





  برترین وکیل   |   وکیل در شیراز  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله