» آسیب دیدن اعتماد عمومی مهمترین چالش دستگاه قضایی است

تاریخ انتشار: 10 تیر 97 - 10:27

دستگاه قضایی,قوه قضائیه,هفته گرامیداشت قوه قضاییه به گزارش ایرنا، محسن هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در هفتاد و سومین جلسه این شورا با اشاره به هفته گرامیداشت قوه قضاییه افزود: اگر ذهنیت عمومی درباره شهرداری یا دادگستری و سیستم قضایی کشور، محیطی ناسالم و آلوده باشد رفتار شهروندان نیز بر اساس همان شکل می گیرد.

وی ادامه داد: در این صورت افراد برای پیشبرد کار و انجام خواسته های قانونی یا غیرقانونی خود براحتی مسیر رشوه را در پیش می گیرند و طبیعی است که این خود موجب گسترش فساد می شود.
هاشمی افزود: اگر ذهنیت شهروندان در این باره سالم باشد، محیط اجازه طرح خواسته های غیرقانونی را هم نمی دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: ریشه و قدرت اصلی دستگاههای عمومی و حاکمیت در ذهنیت جامعه قرار دارد و اگر متزلزل شود، اقتدار نظام آسیب می بیند.
وی بیان کرد: فصل مشترک قوه قضاییه با مدیریت شهری در کمیسیون ماده 100 و سایر کمیسیون های مربوطه و همچنین دعاوی مربوط به شهرداری و شورا در دیوان عدالت اداری است.
هاشمی تاکید کرد: نظارت برعملکرد شهرداری و رسیدگی به پرونده های تخلف در مدیریت شهری نیز مانند سایر دستگاههای اجرایی توسط سازمان بازرسی کل کشور انجام می گیرد که امیدوارم تعامل مناسب تری بین دستگاه قضا ومدیریت شهری در این حوزه برقرار شود.
وی تاکید کرد: همه ما مسئولان باید در شرایط حساس فعلی کاهش نارضایتی عمومی، صرفه جویی، کاهش هزینه های تشریفاتی و غیرضروری و نیز برنامه ریزی برای مقابله با بحران اجتماعی را در دستور کار قرار دهیم.
هاشمی در ادامه با اشاره به تودیع رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: جادارد از زحمات محمد جواد شیرازی رئیس سابق این سازمان که از پیشکسوتان جهاد بوده و طی دوران مسئولیت از تمام توان و فرصت برای خدمت بهره برد قدردانی کنیم.
باحکم سیدمحمدعلی افشانی شهردار تهران، هفته گذشته رمضان امینی جایگزین شیرازی در سازمان بازرسی این نهاد شد.
بررسی طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه اولویت اجرای طرح بلوکی بافت فرسوده و بررسی لایحه شهرداری تهران درباره اصلاحیه مصوبه چگونگی محاسبه و دریافت بهای خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی ازجمله دستورهای جلسه امروز شورا اعلام شده است.

وبلاگ تاپ نیوز - topnews

فرم ارسال نظر





  وکیل در شیراز   |   برترین وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله