» دادخواست تخلیه چگونه نوشته می‌شود؟

تاریخ انتشار: 17:37 - 08 مرداد 1397

دادخواست تخلیه,مستاجر,موجر عدم تخلیه ملک توسط مستاجر همواره یکی از دغدغه‌های موجر و دستگاه قضایی کشور بوده است. چه اینکه مستاجر علی رغم انقضاء مدت اجاره اقدامی در راستای تخلیه ملک نمی‌نماید و موجر ناچار به اقدام قانونی علیه مستاجر می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری میزان، ‌عدم تخلیه ملک توسط مستاجر همواره یکی از دغدغه‌های موجر و دستگاه قضایی کشور بوده است. چه اینکه مستاجر علی رغم انقضاء مدت اجاره اقدامی در راستای تخلیه ملک نمی‌نماید و موجر ناچار به اقدام قانونی علیه مستاجر می‌گردد. این در حالی است که در حال حاضر موجر نسبت به دریافت چک بابت نخلیه به موقع از مستاجر اقدام می‌نماید، اما حتی این اقدام نیز در اغلب موارد از بازدارنگی کافی برخوردار نبوده و موجر کماکان مستغنی از طرح دعوا نخواهد گردید؛ بنابراین در فرضی که رابطه‌ی استیجاری مشمول قانون روابط موجر و مستاجر ۱۳۷۶ باشد موجر می‌بایست با مراجعه به شورای حل اختلاف محل وقوع ملک دادخواست تخلیه ملک را تقدیم شورا نماید. شورای حل اختلاف با احراز مالکیت یا ذینفع بودن مؤجر دستور تخلیه را صادر خواهد کرد. اگر مؤجر مبلغی به عنوان رهن از مستاجر دریافت کرده باشد صدور این دستور موکول به واریز آن وجه به صندوق دادگستری است. پس از ابلاغ این دستور توسط مأمورین به مستأجر، او مکلف است ظرف مهلتی نسبت به تخلیه اقدام کند.
نمونه دادخواست تخلیه منزل مسکونی به علت انقضاء مدت قرارداد
خواسته:
صدور دستور تخلیه با احتساب کلیه خسارات دادرسی
دلایل و منضمات دادخواست:
۱. تصویر مصدق سند مالکیت شماره ...
۲. فتوکپی مصدق قرارداد اجاره
۳. اظهارنامه شماره ...
شرح دادخواست:
ریاست محترم شورای حل اختلاف
با سلام و احترام به استحضار می‌رساند:
۱. اینجانب به استناد سند شماره. مالک شش دانگ یک باب آپارتمان مسکونی به پلاک ثبتی. می‌باشم؛ که پیرو توافق صورت گرفته منافع یکساله آپارتمان مذکور به اجاره خوانده محترم داده شده است.
۲. متاسفانه علیرغم پایان یافتن مدت یک ساله‌ی قرارداد، نامبرده علی رغم اعلام قبلی و نیز مراجعات مکرر و همچنین اظهارنامه رسمی ارسال شده تاکنون اقدامی در راستای تخلیه ملک انجام نداده است و موجبات ورود خسارت به بنده را فراهم نموده است؛ لذا حسب امتناع صورت گرفته از جانب خوانده با تقدیم دادخواست تقاضای صدور دستور تخلیه عین مستاجره با احتساب کلیه خسارات قانونی را مستند به بند ب. ماده ۹ قانون شورای حل اختلاف مصوب ۱۶/۹/۱۳۹۴ و ماده ۴۹۴ قانون مدنی و مواد ۱۹۸ و ۵۱۹ قانون آیین دادرسی مدنی مورد استدعا می‌باشد.

وبلاگ تاپ نیوز - topnews

فرم ارسال نظر





  وکیل در شیراز   |   برترین وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله