» تسهیل صدور شناسه ملی اشخاص حقوقی

تسهیل صدور شناسه ملی اشخاص حقوقی

تسهیل صدور شناسه ملی اشخاص حقوقی با توسعه خدمات الکترونیکی

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد که امسال تمامی فرآیندهای صدور شناسه ملی اشخاص حقوقی با حذف فرآیندهای سنتی و توسعه خدمات الکترونیکی به طور کاملا الکترونیکی انجام گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در چهل و پنجمین نشست هیأت ماده ۹ آئین‌نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی که با حضور نمایندگان ۵ دستگاه شامل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، سازمان اداری و استخدامی ، وزارت کشور ، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت دادگستری برگزار شد، گزارش اقدامات و تحولات ساختاری و فرآیندی اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت ارائه شد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رئیس هیأت ماده ۹ پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی در این نشست گفت: در سال جاری تمامی فرآیندهای صدور شناسه ملی اشخاص حقوقی بدون تشکیل پرونده فیزیکی و به طور کاملا  الکترونیکی انجام گرفته است.

مهدی اقبال با بیان اقدامات صورت گرفته جهت تسهیل روند تخصیص شناسه ملی به اشخاص حقوقی گفت : سازمان ثبت با نگاهی ویژه به مأموریت‌های پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی، ضمن ارائه وب سرویس‌های مختلف به دستگاه‌های اجرایی و ارتقاء خدمات الکترونیکی، گام‌های مؤثری جهت توسعه این خدمات برداشته است و به زودی با بارگذاری خدمات حوزه اشخاص حقوقی در پورتال سازمان ثبت، تمامی خدمات این حوزه از  این طریق ارائه خواهد شد.

اعضای هیأت ماده ۹ پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی نیز در این نشست با بیان اهمیت مأموریت‌های این پایگاه جهت شفاف‌سازی و مقابله با فساد که منشاء بسیاری از تحولات دیگر همچون به روز شدن اطلاعات ساختاری دستگاه‌های اجرایی کشور خواهد شد، همچنین از نگاه نهادینه و اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ویژه در تشکیل اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی تشکر و قدردانی کردند.

منبع:isna.ir

فراخوان برگزاری سومین جشنواره نوروزی ویژه خانواده دفاتر رسمی مطلب مرتبط فراخوان برگزاری سومین جشنواره نوروزی ویژه خانواده دفاتر رسمی


فرم ارسال نظر





  وکیل در شیراز   |   برترین وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله