» اعلام منابع و ضرایب امتحانی آزمون قضاوت امسال

تهران - ایرنا - منابع و ضرایب امتحانی برای داوطلبان دانشگاهی و حوزوی شرکت کننده در آزمون قضاوت امسال که در آبانماه برگزار می شود، اعلام شد.


به گزارش ایرنا از معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، مواد و ضرایب امتحانی ویژه داوطلبان دانشگاهی و حوزوی و همچنین نحوه پذیرش در حوزه های قضایی به صورت جداگانه اعلام شده است.
براساس این گزارش، ضرایب ویژه داوطلبان دانشگاهی در دروس حقوق اساسی 1، مدنی 3، و ضریب دروس حقوق تجارت، آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی، آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری، حقوق جزای عمومی و حقوق جزای اختصاصی هر کدام 2 است.
برای این دسته از داوطلبان، ضریب درس فقه : از ابتدای کتاب قضا تا پایان شرح لمعه 2و اصول فقه: اصول استنباط علامه حیدری(ره) 1 اعلام شده است.
ویژه داوطلبان حوزوی، دروس حقوق اساسی (ضریب1)، حقوق مدنی (ضریب3)، حقوق جزای عمومی (ضریب1)، حقوق جزای اختصاصی (ضریب2) است؛ همچنین در درس فقه: بیع مکاسب (ضریب4)، فقه: شرح لمعه، از ابتدای کتاب قضاء تا پایان شرح لمعه (ضریب3)، اصول فقه: رسائل و جلد یک کفایه (ضریب4) عنوان شده است.

**زمان ثبت نام و آزمون

داوطلبان ثبت نام در آزمون تصدی منصب قضا در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بند الف و ب این اطلاعیه نسبت به تهیه مدارک خواسته شده بر اساس بند ج اقدام و از تاریخ 24/06/1394 لغایت 02/07/1394 با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.
در پایان ثبت نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند.
این گزارش یادآور می شود ثبت نام منحصراً به صورت الکترونیکی می باشد و داوطلبان لازم است از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام کرده و ثبت نام به غیر از روش فوق قابل قبول نیست و این دسته از داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون نمی باشند.
آزمون به صورت دو مرحله ای (تستی و تشریحی) است و تاریخ برگزاری آزمون تستی مورخ 08/08/1394 و تاریخ برگزاری آزمون تشریحی مورخ 04/10/1394 خواهد بود.
داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون باید از تاریخ 06/08/1394 با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون تستی اقدام کنند.
ساعت ومحل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج خواهد شد.

**نحوه پذیرش در حوزه های قضایی
داوطلبان در مرحله ثبت نام باید استان های محل خدمت را به ترتیب اولویت انتخاب کنند. علاوه بر این سه اولویت، داوطلبان در صورت تمایل می توانند یک اولویت به انتخاب قوه قضاییه واگذار نمایند.
همچنین به استناد ماده(5) آیین نامه نحوه جذب، گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضاء و استخدام قضات مصوب 26/02/1392 داوطلبانی که معدل کل آنان در آزمون بیش از 50درصد باشد، به تعداد چند برابر ظرفیت نهایی به مصاحبه علمی دعوت خواهند شد.
داوطلبانی که موفق به قبولی در مصاحبه علمی می شوند، به اداره کل گزینش معرفی و در صورت قبولی در تمامی مراحل گزینش، براساس اولویتی که در آن قبول شده اند، به خدمت گرفته خواهند شد.
اجتمام** 9317 ** 1418

فرم ارسال نظر





  وکیل در شیراز   |   برترین وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله