» دستگیری عامل کلاهبرداری 2 میلیارد تومانی از جواهرفروشی ها

تهران - ایرنا - مدیر کل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح از دستگیری عامل کلاهبرداری 2 میلیارد تومانی با چک های مسروقه و مهر جعلی این سازمان خبر داد.


به گزارش ایرنا از سازمان قضایی نیروهای مسلح، احمد غلامی افزود: فردی که با جعل چک های مسروقه و مهر سازمان قضایی نیروهای مسلح از تعدادی طلا و جواهر فروشی در سطح شهرهای تهران، قزوین و رباط کریم کلاهبرداری کرده بود، دستگیر و بازداشت شد.
وی اظهار داشت: یکی از طلافروشان شهر رباط کریم با مراجعه به این اداره کل با تسلیم شکایتی اظهار داشت که در ساعات پایانی شب، فردی با لباس نظامی به طلا فروشی مراجعه و با ارائه چک بانک سپه که روی آن عنوان سازمان قضایی نیروهای مسلح درج شده بود مبادرت به خرید طلا کرده ولی فردای آن روز که قصد نقد کردن چک را داشته متوجه شده که چک سرقتی و مجعول است.
غلامی اضافه کرد: با آغاز بررسی ها، گزارش کلاهبرداری های مشابهی از تعدادی طلا و جواهر فروشی های سطح شهر قزوین و تهران به این حفاظت واصل شد.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و به دلیل وجود شباهت هایی در شگرد متهم با مجرمی که در سال 1391 دستگیر شده بود، عوامل حفاظت به این شخص مظنون شده و با هماهنگی نیروی انتظامی تحت تعقیب قرار می گیرد.
به گفته وی، متهم که به صورت مخفی زندگی می کرد به طرق مختلف از جمله تغییر مکرر محل سکونت در شهرهای فومن، رباط کریم، قزوین و کرج و سیم کارت تلفن همراه سعی می کرد که ردپایی از خود برجای نگذارد در نهایت با کمک بسیج مردمی و نیروی انتظامی در تهران دستگیر شد.

غلامی تصریح کرد: بر اساس اعترافات متهم، وی رقمی بین یک تا دو میلیارد تومان از طلافروشان مختلف کلاهبرداری کرده است.
مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنین به سوابق شخص کلاهبردار اشاره کرد و گفت: متهم دارای سابقه سه بار فرار از خدمت در دادسرای نظامی و یک فقره کلاهبرداری است و به مواد مخدر از نوع شیشه اعتیاد دارد.
غلامی در ارتباط با سابقه قبلی کلاهبرداری متهم، ادامه داد: در سال 1391 نیز این شخص از یک طلافروشی در تهران با ارائه چک بانک ملت ممهور به مهر سازمان قضایی با همین روش کلاهبرداری کرده بود که با اقدامات این اداره کل شناسایی و توسط نیروی انتظامی دستگیر و درنهایت راهی زندان شد.
وی ادامه داد: فرد خاطی پس از آزادی از زندان نه تنها متنبه نشد بلکه اقدامات مجرمانه اش را پیچیده تر کرد.
اجتمام** 9317 ** 1418

فرم ارسال نظر





  برترین وکیل   |   وکیل در شیراز  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله