» قوه قضاییه حامی قضات شجاع و باوجدان است

یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ / Sep 13 2015

دادستان انتظامی قضات:

قوه قضاییه حامی قضات شجاع و باوجدان است

دادستان انتظامی قضات گفت: قضات سالم و کارآمد مهمترین سرمایه دستگاه‌ قضایی هستند و با استفاده از همه ظرفیت‌ها و ابزارهای قانونی از این سرمایه حمایت می کنیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد در همایش مسئولان، دادستان‌ها و قضات حوزه‌های قضایی استان مازندران با بیان اینکه قضات عادل و دانشمند هرگز رضایت خداوند را با چیز دیگری معامله نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: اصل بر اعتماد و صحت عمل قضات است و ما در اعمال نظارت شجاعت و استقلال قاضی را مخدوش نخواهیم کرد و از هر گونه افراط و تفریط در این خصوص جلوگیری خواهیم کرد.

وی تاکید کرد:

دستگاه قضایی حامی قضات شجاع، پاکدامن، باوجدان، مستقل و عدالت پیشه است و در عین حال نیز با اقدامات یا تصمیمات و آراء خلاف شرع و قانون و عدم رعایت شئون قضایی که موجب مخدوش شدن اعتماد مردم به دستگاه قضایی می‌شود، برخورد قانونی و بدون اغماض خواهد کرد.

دادستان انتظامی قضات گفت: برای دسترسی مردم به مراجع نظارتی، نمایندگی‌های خود را در مرکز استان‌ها تقویت کنیم. در این راستا از روسای دادگستری کل استان‌ها خواستیم هیات نظارت و بازرسی موضوع ماده 28 نحوه بازرسی و نظارت و ارزشیابی عملکرد قضات را جدی تر بگیرند، البته معاونت نظارت و ارزشیابی در این خصوص پیگیر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان نیز در این مراسم با بیان اینکه در بحث حفظ و حراست از جایگاه قضا و قضاوت تاکید بر اقدامات پیشگیرانه است افزود: جایگاه قضات بسیار حساس است و نباید از این جایگاه غفلت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی تقوی فرد افزود: قضاوت از شئون ولایت است و قاضی در ذهن مردم دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و مردم از قاضی انتظار برقراری عدالت را دارند که این موضوع مسئولیت و وظیفه قضات را سخت‌تر و بیشتر می ‌کند؛ بنابراین یک قاضی در خانواده و اجتماع باید الگوی مناسبی برای سایر اقشار جامعه باشد.

 

فرم ارسال نظر





  برترین وکیل   |   وکیل در شیراز  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله