» مهمترین هدف از حضور قوه قضاييه در نمایشگاه الکامپ معرفی فرآیند ابلاغ الکترونیکی است

تاریخ انتشار: 12:26 - 27 آذر 1395

سید حمید نجم آبادی معاون امور عمومی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به حضور مرکز آمار قوه قضائیه در نمایشگاه الکامپ گفت: قوه قضائیه به عنوان یک دستگاه حاکمیتی در کنار سایر دستگاه‌های حاکمیتی کشور در غرفه 38B نمايشگاه الكامپ حضور پیدا کرده است و سایر مجموعه سازمان‌های تابعه قوه قضائیه نیز همراه با مرکز آمار قوه قضائیه و تحت مدیریت این مرکز به عرصه دستاوردهای حوزه خود در این نمایشگاه پرداخته اند. البته سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صورت مستقل دارای غرفه است و آنها هم خدمات خود را در حوزه الکترونیک به مخاطبان عرضه می‌کنند.

وی گفت: در غرفه قوه قضائیه در قسمت مرکز آمار و فناوری اطلاعات، مهمترین فرآیندی که در حال عرضه و در عین حال ارائه خدمات به شهروندان است بحث راه اندازی فرآیند ابلاغ الکترونیکی است که به عنوان مقدمه ابلاغ آنلاین است که در اینجا بحث ثبت نام شهروندان نیز را داریم.
این مقام مسئول اظهار کرد: باید دانست که همه شهروندان که به نوعی با قوه قضائیه ارتباط دارند موظف هستند که در این سامانه ثبت نام کنند، تا از این پس ابلاغ‌های آنها به صورت الکترونیکی در اختیارشان قرار بگیرد و دیگر آن روند طولانی ابلاغ کاغذی که بعضا با مشکلاتی روبرو بود را دیگر شاهد نباشیم.
نجم آبادی تصریح کرد: خوشبختان همزمان با شروع نمایشگاه الکامپ این موضوعات به مراجعین توضیح داده می‌شود و این امر باعث شده است که تعداد قابل توجهی از شهروندان که تاکنون فرصت ثبت نام برایشان فراهم نبوده است به صورت حضوری و رایگان در این سامانه ثبت نام کنند.
معاون امور عمومی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: خدمات دیگری که در این غرفه عرضه می‌شود بحث سامانه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است. ما فرآیندی را که در خدمات قضایی انجام می‌دهیم این جا به صورت پایلوت در اختیار مراجعین گذاشته ایم. یکی از فواید خدماتی که در این جا به صورت رایگان در اختیار افراد قرار گرفته این است که افراد می‌توانند از وضعیت پرونده احتمالی خودشان در قوه قضائیه مطلع شده و نیز از روند پیشرفت فرآیند قضایی که احیاناً داشته اند آگاه شوند.
وی بیان کرد: از مجموعه‌های دیگری که ما در این نمایشگاه از حضور آن ها بهره می‌بریم مجموعه سازمان زندان ها است که با دستاورد جدیدی تحت عنوان پابند الکترونیکی در این نمایشگاه حضور دارند که این دستاورد به عنوان یک تحول جدید در مباحث حقوقی مطرح می‌شود.
نجم آبادی گفت: همچنین همکاران ما در روزنامه رسمی کشور آخرین اطلاعات روزنامه رسمی و نیز دسترسی به آخرین اخبار و مقررات حقوقی را از طریق سایت در اختیار مراجعین قرار می‌دهند. همین طور همکاران ما در مرکز 129 یعنی مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه در این نمایشگاه حضور دارند تا مشاوره‌های قضایی لازم را به مردم ارائه دهند و مردم می‌تواند از فرصت حضور قضات با تجربه ما استفاده کنند و مشاوره ای مورد نظر خود را دریافت کنند.
معاون امور عمومی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در پایان گفت: همچنین اطلاع رسانی از فعالیت الکترونیکی سایر دستگاه‌ها نظیر سازمان پزشکی قانونی کشور، دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل کشور هم به صورت ارائه و توزیع بروشور و همچنین ارائه خدمات الکترونیکی آن سازمان ها در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

فرم ارسال نظر





  برترین وکیل   |   وکیل در شیراز  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله